בלעדי באתר! ניתן לעצב בעצמך מבחר ענק של מוצרים

איך לכבס חולצה

איך לכבס חולצה:

כללים חשובים לפני שמכבסים חולצות חדשות
 
ישנם כמה כללים שחשוב לאמץ אותם לגבי כביסה של חולצות, אך גם מתאימים לכביסה של פרטי ביגוד אחרים.
כשאתם קונים בגד, אתם מתייחסים לגזרה, לסוג הבד ולהוראות הכביסה שלו.
במיוחד חולצות, שאנחנו קונים מהמתלה, ולא באריזות סגורות, מחייבות כביסה ראשונה בנפרד.לכן, הכלל הראשון של כביסת חולצות חדשות, במיוחד צבעוניות, היא כביסה בנפרד, ביד. חולצות בעלות צבעים עמידים, אך בהירים, אפשר לכבס בתכנית של כביסה עדינה ב-30 מעלות. עם זאת, עדיף לכבס אותן בנפרד, רק כדי לראות איך הן מתנהגות מבחינת הורדת צבע ואם הן מתקמטות בזמן הכביסה.
 
מתי כדאי לכבס את הבגדים בפעם הראשונה?
 
אופנות משתנות מדי שנה, ועיצובים חדשים של חולצות , העשויים מבדים חדשים ושילובים שונים, מפציעים חדשות לבקרים.
מי שיכול להרשות לעצמו, מבחינת גזרה ותקציב, מחדש את הגרדרובה שלו לעיתים קרובות. ישנן חולצות שמחייבות כביסה מיידית אחרי כל פעם שלובשים אותן ויש חולצות, שאינן מזיעים בהן, ואחרי אוורור, אפשר ללבוש אותן פעם נוספת. כמובן שנושא כביסה של חולצות, ובגדים, הוא אינדיבידואלי, וכל אחד יודע מתי הוא צריך לכבס את הבגדים שלו. יש כאלה שאינם מזיעים במיוחד, ומעדיפים לא לכבס את בגדיהם אחרי שלבשו את הבגד רק פעם אחת. הם מסתפקים באוורור של הבגד על כסא או מתלה, ולובשים אותו פעם או פעמיים נוספות.
כביסה של חולצות הוא נושא אינדיבידואלי
יש כאלה, שמבלים בפאבים, או במסיבות ריקודים, וחייבים לכבס את בגדיהם מיד אחרי השימוש. מטבע הדברים, חולצות סופגות ריח מיד אחרי הפעם הראשונה שלובשים אותן, ואי אפשר להימנע מלכבס אותן כבר אחר הפעם הראשונה שהן היו בשימוש.
בנוסף, יש אנשים שאינם מוכנים ללבוש חולצות שלא עברו כביסה, והן מקפידים לכבס את חולצותיהן החדשות, עוד לפני שלבשו אותן. בדרך כלל מכבסים חולצות חדשות בכביסה ידנית או בכיסה עדינה במכונה בטמפרטורה נמוכה מאד ללא סחיטה.
 
כיצד מטפלים בחולצות מכופתרות שהגיעו באריזות סגורות?
 
כשגברים קונים חולצות חדשות, המגיעות באריזה סגורה, לרוב, הם לובשים את החולצות ישר מהאריזה ואינם ממהרים לכבס את החולצות שהרגע יצאו לראשונה מהאריזות שלהן. למרות שהחולצות אמורות להיות נקיות, עדיין יש בהן את הריח של האריזה, ומי שאינו מוכן ללבוש ישירות על גופו, פריט שלא עבר כביסה, למרות שהוא אמור להיות נקי לגמרי, מכבס את חולצותיו, ובמידת הצורך, מגהץ אותן לאחר כביסה.
במיוחד מדובר בחולצות מכופתרות שצריכות להיות ייצוגיות ומוקפדות.
חולצות מכופתרות מגיעות בייבוא מחו”ל, והן עלולות לקבל ריח ממוצרים שהיו לצד הקונטיינר שלהן בדרך לארץ. אם אכן מדובר בכביסה של חולצות מכופתרות, חשוב לראות באיזו טמפרטורה צריכים לכבס אותן, סוג נוזל הכביסה, עם סחיטה או בלי.
 
 
סוגים של חולצות והכביסות המתאימות להן
 
למרות שכל חולצה מגיעה עם הוראות הכביסה שלה, ישנן חולצות שגם אם בהוראות הכביסה כתובות הנחיות מסוימות, רצוי לערב גם שיקול דעת וניסיון בהחלטה, כיצד לכבס אותן. גם אם ההנחיות “מרשות” לכם, לכבס את החולצות בדרך מסוימת, רצוי שתפעילו את הידע ואת הניסיון שלכם בנושא, ואל תסמכו בעיניים עצומות על ההנחיות. יש עוד גורם שחשוב בעת שמחליטים כיצד לכבס חולצות, והוא עוצמת המכונה, מבחינת סיבובים של המכונה והסחיטה שלה.
ישנן חולצות העשויות מבדים מסוימים, שהם רגישים לחומרי כביסה או לעוצמות סחיטה ברמות שונות. אם אתם חייבים לכבס חולצה מסוימת במכונה, השתדלו לעשות זאת בתכנית קרה וללא סחיטה.

כתיבת תגובה

עגלת הקניות
Scroll to Top